Maar af en toe komen reclame-uitingen voorbij waar je als burger een goed gevoel aan over houdt. Alhoewel, dat dachten we als burgers enkele jaren geleden ook over de Rabo-bank commercials (remember Jochem de Bruin?). Maar in de nazit van Zomergast Daan Rosoegaarde (op 1 september 2013) kocht een andere bank bijna twee minuten zendtijd bij de Ster. Een lange commercial. Mag wat kosten. Maar wel goed gepositioneerd. Op dat tijdstip zaten waarschijnlijk mensen voor de buis die ontvankelijk zouden kunnen zijn voor de boodschap van die reclamefilm.
Klein. Het nieuwe groot
Het filmpje is in wezen een lang uitgesponnen mission statement van die bewuste bank. Hoe kijken ze naar de wereld, wat voor trends zien ze en hoe wil die bank daar in mee gaan. Het filmpje trok ook de aandacht omdat hier op een prachtige manier het jaarthema Oefenen voor een andere tijd in beeld wordt gebracht. Kern van het filmpje én de notie achter Oefenen voor een andere tijd is dat de veranderingen die op ons afkomen vooral van onderaf zullen komen. De tijd waarin een hoofdkantoor, de baas of de regering met zinvolle veranderingen kwam lijkt voorbij. Overal zijn in de samenleving mensen binnen hun eigen omgeving bezig 'iets' anders te proberen. En alles wat aanslaat of succesvol is, zou groter kunnen worden.
Klein. Het nieuwe groot.
Klik hier voor een ander artikel over dit filmpje
Homepage Beelden, quotes en ideeën
Geen opmerkingen:
Een reactie posten